neděle 26. dubna 2015

Tak jsem konvertoval k Windows Phone...















Co mě to napadlo?

Android jsem používal velmi dlouho... Byl jsem první v okolí, kdo měl telefon s Androidem, začínal jsem na verzi 1.0, nebo 1.1. Nejsem si jistý, každopádně to byl legendární telefon T-Mobile G1, který jsem pořídil asi rok po jeho představení za velmi rozumnou cenu. Android uměl ze začátku pouze Anglicky, ale byl to rychlý a stabilní systém a slíbená aktualizace na verzi 2.2, která nikdy nepřišla.
Poté jsem si 2.2 nahrál sám, ale jak se stále zvyšovala náročnost aplikací na marketu, telefon byl velmi pomalý a i přes veškeré, až zázračné úpravy byl téměř nepoužitelný.
Výhodně jsem si tehdy pořídil Xperii Mini Pro k paušálu, to byl nejlepší telefon, který jsem měl. Displej byl na limitu velikosti, ale ještě nebyl až příliš malý. Hlavně měl telefon HW klávesnici. 
Co ho ale zabilo, bylo to samé, co v předchozím případě. Aplikace na android jsou nesmylně náročné, kterákoliv blbůstka zabírá také spoustu paměti a stabilita systému je díky aplikacím třetích stran prachbídná.
Poslední kapka byla podpora od Sony, která byla katastrofální a každý neznačkový čínský telefon měl systém odladěný asi lépe. Nicméně jsem s ním vydržel přes 3 roky, až zase i po různých úpravách systému a nahrávání kernelů, alternativních ROM a podobně mě to přestalo bavit a výdrž na baterii a chybějící LTE byly pomalu téže překážkou.
Chtěl jsem si původně pořídit čínský telefon, který splňoval mé požadavky, papírově byl super, bezkonkurenční poměr cena-výkon. Měl 2 vady. Výrobci přestali dělat telefony s výsuvnou klávesnicí, a těch pár nesplňovalo mé požadavky. Druhá vada byla displej, protože jsem si neuměl představit více, než 4,3". Po tom, co mě a většině lidí po nějaké době začal Android dělat psí kusy, tak jsem měl potřebu změny. Nemůže za to ani tak Google s Androidem, ale výrobci telefonů s jejich úpravami a také vývojáři aplikací.
Vzhledem k tomu, že telefony i opravuji, tak opravdu spoustu lidí přijde s tím, že když to bude přijatelně pomalé, tak nevadí, ale hlavně aby to fungovalo.

Proč proboha Windows Phone?

Většina lidí při doslechu o tomto systému reaguje v tomto duchu. Jistě, stejně jako iOS, Android a další, byl tento systém v začátcích a verzích 7.xx pro mě též nedostačující. Rovněž aplikací bylo jako šafránu a zvyk z Androidu, že je všechno zdarma a co není, může být je prostě železná košile.
Začal jsem tedy pátrat, jak to je momentálně s Windows Phone a zjistil, že verze 8.1 již splňuje vše, co potřebuji a dospěl k názoru, že to zkusím s Windows Phone (WP). Četl jsem všude, že je výborně optimalizovaný jako z pohledu rychlosti, tak baterie a stabilita aplikací a systému je na výborné úrovni.
Prozatím jsem dospěl k názoru, že je to něco mezi Androidem a iOS (pouze tím myslím funkčně). Bere si z obou systémů to lepší a četl jsem, že Microsoft poslouchá uživatele a podle nich je ochotný do systému doplnit nejžádanější funkce. To je výborné!

Systém by byl, ale co telefon?

Upřímně řeknu, že z finančních důvodů jsem se ani nepokoušel najít telefon nový, stačil mi slušný bazarový s LTE, slušnou baterií a displejem maximálně 4,5", ale to je se sebezapřením, nutnost je pak led dioda u fotoaparátu, protože ji denně používám na přisvícení. Také jsem nevěděl, jak si zvyknu na systém, takže prostě bazar stačí ;-)
No ono to ve finále s tou velikostí dopadlo trochu jinak...
Z finančního hlediska byla dostupná starší, ale trošičku výkonnější Nokia Lumia 820 s ideální úhlopříčkou displeje, ale baterie 1650 mAh mě trochu odrazovala.
Druhá byla novější, o trochu slabší Lumie 625 s obřím 4,7" displejem. Vyrazil jsem tedy do obchodů a nutně si potřeboval vyzkoušet, jak bych mohl existovat s telefon podobné velikosti. Moje ruce jsou totiž vcelku maličké a měl jsem z toho pádla strach. Také jsem si vyzkoušel systém WP, abych se utvrdil, jestli to zkusím.
No utvrdil jsem se, že to nějak půjde a projížděl několik dní internetové bazary, než jsem objevil kýžený ideální kus.

Nokia Lumia 625

Parametry zde vypisovat nebudu, jen bych chtěl říct několik osobních pocitů z telefonu a kolem něj.
Takže je to moje první Nokia v životě, má černou barvu a lehce poškozený zadní vyměnitelný kryt, který čase plánuji pořídit barevný, jelikož stojí pár korun.
Telefon má dokonce ještě rok záruku a je z polské distribuce, což jsem všechno věděl, ale vzhledem k politice Lumií mi to nevadilo.
Jakákoliv Lumie, koupená v EU, má záruku po celé EU 2 roky.
Pokud by někdo měl zájem, stéle se dá sehnat i nová za cca 3000 Kč.
Telefon mám momentálně 3. den, takže s nějakým hodnocením ještě počkám a napíšu o něm poté samostatný článek.
Zatím jsem ale nadšený. Zvyknout si na velikost a psaní na displeji sice potrvá, ale snad se s tím poperu.






První dojmy a závěr

  • Velmi rozsáhlé a trochu neuspořádané systémové menu
  • Výborná konfigurace všeho
  • Rychlost
  • Nezvyk
  • Obrovský telefon, bojím se vyklouznutí z ruky
  • Na displej se vejde opravdu hodně informací
  • Budu muset dokoupit aplikaci na sms zdarma a jízndí řády :-(
  • USB kabel od Nokie je vtipný ;-) asi 15 - 20 cm
  • Baterie se zdá opravdu výborná
  • Perfektní příjem LTE i u nás na Vysočině téměř všude
  • Aplikací na Store je dostatek
  • Aplikace jsou víc za drobnou úplatu (jsem ale zvyklý z iOS na tabletu)
Tak a to je k dnešnímu článku všechno. Rád bych sepsal podrobnější články k telefonu i systému. Popíšu nějaké rady pro ostatní, kteří by začínali s WP. Přeci jenom já jsem taky hojně čerpal z webu.
Po prvních dojmech bych jen řekl nebojte se WP a nevěřte všemu, co se o nich říká. Tyhle Wokna totiž rozhodně nejsou špinavá.








Žádné komentáře:

Okomentovat